Author Topic: PES 2010: Messi is het gezicht van exclusieve E3 trailer  (Read 812 times)

Offline Rob Wessels

• Kletskopje
  • Hero Member
    • View Profile
PES 2010: Messi is het gezicht van exclusieve E3 trailer
« on: Juni 03, 2009, 09:44:22 pm »
Konami laat exclusief beeldmateriaal met nieuwe visuele verbeteringen en gameplay elementen voor het eerst zien op de Electronic Entertainment Expo 2009
De ster van Argentinië en FC Barcelona, maestro Lionel Messi, is te zien in een gloednieuwe trailer van de nieuwe PES 2010 game die Konami Digital Entertainment GmbH voor het eerst laat zien op de Electronic Entertainment Expo (E3) van dit jaar in Los Angeles.

Alle aspecten van PES 2010 zijn aangepast en verbeterd, omdat Konami er naar streeft de meest realistische voetbalsimulatie te creeren die er maar bestaat. Konami zal de trailer zal voor het eerst laten zien tijdens het evenement dat van 2-4 juni 2009 plaatsvindt in Los Angeles en is erop gericht de geweldige nieuwe graphics van PES 2010 over het voetlicht te brengen. De nieuwe trailer laat verder zien welke grote verbeteringen er zijn aangebracht in de nieuwe game die ook betrekking hebben op de wijze waarop het spel gespeeld wordt.

De nieuwe realistische graphics van PES 2010 maken de prachtige game levensecht, tot en met de unieke huidstructuur van elke speler, een detailniveau waarop zelfs de verschillende weeftechnieken van tenues zichtbaar zijn, geanimeerde gezichten en zelfs de haren op hun armen! De game is ook voorzien van een nieuw dynamisch belichtingssysteem dat ervoor zorgt dat schaduwen realtime worden gevormd, waardoor de nieuwe game zo realistisch oogt als foto’s.
Waar PES 2010 echter om draait, is de verbluffend gelijkende weergave van de snelheid en vaardigheden die horen bij voetbal op topniveau. Het PES productieteam heeft ervoor gezorgd dat de snelheid en tactische benadering van een wedstrijd op het hoogste niveau in de game terugkomen, met volwassen behendigheid en inzicht die nodig zijn om ruimte en scoringskansen te creëren. Spelers kunnen niet langer op overduidelijke manieren ‘soft goals’ scoren omdat PES 2010 zulk spel keert en de gamer steeds dwingt de bal over te spelen, zoals in een echte wedstrijd ook het geval is.
Om dit mogelijk te maken is een geheel nieuw tactisch systeem geïmplementeerd in de game. Een nieuw ‘krachtmeter’ systeem maakt gebruik van een makkelijk te gebruiken schuifbalk met verschillende categorieën; half voor verdediging en de rest voor aanvallend spel. Dit stelt spelers in staat hun gehele spel makkelijk aan te passen, strategieën te ontwikkelen voor de speler die op dat moment in balbezit is, de ruimte te bepalen die spelers elkaar geven, hoe vaak spelers van positie wisselen en de druk die zij op de tegenstander zetten wanneer die in balbezit is.

In het nieuwe beeldmateriaal staat Messi, de ster van PES 2010 die ook op de hoes van de game staat en een ongekend succesvol seizoen beleeft bij FC Barcelona, centraal. Net na de UEFA Champions League finale – de belangrijkste voetbalcompetitie die exclusief onderdeel uitmaakt van PES 2010 – laat de trailer ook zien dat de nieuwe game veel individuele vaardigheden van specifieke spelers in zich heeft.
“Ik ben niet alleen een beroepsvoetballer, ik ben ook een enorme PES fan, en ik ben dan ook verheugd dat ik weer het gezicht van zo’n geweldige game als PES 2010 mag zijn”, vertelde Messi. “Het was dan wel een supersuccesvol seizoen, het was ook zwaar en lang, dus ik kijk er naar uit om me uit te leven op PES 2010 voordat het echte werk weer begint!”